Thursday, March 1, 2012

RPH Minggu 8


 

RPH Minggu 8 :20-24 Feb 2012


 

TARIKH 

20.2.2012

HARI 

Isnin

KELAS 

5MPV

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan kemahiran asas bola tampar iaitu menyanga, servise, mengumpan dan merejam.
  1. Kognitif
  • Memahami tentang teknik-teknik asas permainan bola tampar.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kemahiran asas bola tampar.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan kelenturan spesifik permainan bola tampar.
  3. Guru menunjukkan serta membuat demontrasi asas permainan bola tampar.
  4. Pelajar bermaian kemahiran asas bola tampar dalam kumpulan kecil 2 dan 4 orang.

ABM  

wisel, skitel, jam randik, bola tampar, net.

REFLEKSI 

Pelajar dapat memperlajari asas-asas permainan bola tampar dengan betul.


 


 

TARIKH 

20.2.2012

HARI 

Isnin

KELAS 

4K8 

MASA 

1055-1205 

SUBJEK 

Sejarah 

TAJUK 

Peningkatan Tamadun

SUB-TAJUK 

Aspek peningkatan tamadun: Sosial: Falsafah

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan ahli-ahli falsafah tamadun Yunani, Rom, Indus dan China dengan tepat.
  2. Menyatakan idea-idea ahli falsafah tamadun Yunani, Rom, Indus dan China dengan tepat.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME

Bersama membina kegemilangan negara

ABM

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4 

REFLEKSI 

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

21.02.2012

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan kemahiran asas bola tampar iaitu menyanga, servise, mengumpan dan merejam.
  1. Kognitif
  • Memahami tentang teknik-teknik asas permainan bola tampar.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kemahiran asas bola tampar.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan kelenturan spesifik permainan bola tampar.
  3. Guru menunjukkan serta membuat demontrasi asas permainan bola tampar.
  4. Pelajar bermaian kemahiran asas bola tampar dalam kumpulan kecil 2 dan 4 orang.

ABM  

wisel, skitel, jam randik, bola tampar, net.

REFLEKSI 

Pelajar dapat memperlajari asas-asas permainan bola tampar dengan betul.


 


 

TARIKH 

21.02.2012

HARI 

Selasa

KELAS 

4K8 

MASA 

1130-1240

SUBJEK 

Sejarah 

TAJUK 

Peningkatan Tamadun

SUB-TAJUK 

Aspek peningkatan tamadun: Sosial: Sains dan Teknologi

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan tokoh-tokoh matematik, sains, astronomi tamadun Yunani, Rom, Indus dan China dengan tepat.
  2. Menyatakan idea-idea ahli matematik, sains, astronomi tamadun Yunani, Rom, Indus dan China dengan tepat.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME 

Bersama membina kegemilangan negara 

ABM  

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4 

REFLEKSI 

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

22.02.2012

HARI 

Rabu

KELAS 

5K8

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan kemahiran asas bola tampar iaitu menyanga, servise, mengumpan dan merejam.
  1. Kognitif
  • Memahami tentang teknik-teknik asas permainan bola tampar.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kemahiran asas bola tampar.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan kelenturan spesifik permainan bola tampar.
  3. Guru menunjukkan serta membuat demontrasi asas permainan bola tampar.
  4. Pelajar bermaian kemahiran asas bola tampar dalam kumpulan kecil 2 dan 4 orang.

ABM  

wisel, skitel, jam randik, bola tampar, net.

REFLEKSI 

Pelajar dapat memperlajari asas-asas permainan bola tampar dengan betul.


 


 

TARIKH 

22.02.2012

HARI 

Rabu

KELAS 

4K8

MASA 

1055-1205

SUBJEK 

Sejarah

TAJUK 

Peningkatan Tamadun

SUB-TAJUK 

Aspek peningkatan tamadun: Sosial: Seni Bina

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan 3 seni bina Rom dan Yunani dengan tepat.
  2. Menyatakan tujuan senibina tersebut dibina.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME

Bersama membina kegemilangan negara

ABM  

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4 

REFLEKSI 

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

16.2.2012

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan kemahiran asas bola tampar iaitu menyanga, servise, mengumpan dan merejam.
  1. Kognitif
  • Memahami tentang teknik-teknik asas permainan bola tampar.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kemahiran asas bola tampar.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan kelenturan spesifik permainan bola tampar.
  3. Guru menunjukkan serta membuat demontrasi asas permainan bola tampar.
  4. Pelajar bermaian kemahiran asas bola tampar dalam kumpulan kecil 2 dan 4 orang.

ABM  

wisel, skitel, jam randik, bola tampar, net.

REFLEKSI 

Pelajar dapat memperlajari asas-asas permainan bola tampar dengan betul.


 


 

TARIKH 

17.2.2012

HARI 

Jumaat 

KELAS 

5S5 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan kemahiran asas bola tampar iaitu menyanga, servise, mengumpan dan merejam.
  1. Kognitif
  • Memahami tentang teknik-teknik asas permainan bola tampar.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kemahiran asas bola tampar.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan kelenturan spesifik permainan bola tampar.
  3. Guru menunjukkan serta membuat demontrasi asas permainan bola tampar.
  4. Pelajar bermaian kemahiran asas bola tampar dalam kumpulan kecil 2 dan 4 orang.

ABM  

wisel, skitel, jam randik, bola tampar, net.

REFLEKSI 

Pelajar dapat memperlajari asas-asas permainan bola tampar dengan betul.

No comments:

Post a Comment