Thursday, February 2, 2012

RPH Minggu 4 & 5


 

RPH Minggu 4 : 23-27 Jan 2012


 


 


 

CUTI TAHUN BARU CINA


 


 


 


 

RPH Minggu 5 :30 Jan-3 Feb 2012


 

TARIKH 

30.01.2012

HARI 

Isnin

KELAS 

5MPV

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal 

SUB-TAJUK 

kelenturan 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul.


 


 

TARIKH 

30.01.2012

HARI 

Isnin

KELAS 

4K8 

MASA 

1055-1130 

SUBJEK 

Sejarah 

TAJUK 

Proses Pembentukan Tamadun

SUB-TAJUK 

Tamadun Mesir

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan lokasi tamadun Mesir berdasarkan peta.
  2. Menyatakan 4 ciri-ciri tamadun Mesir.
  3. Menyenaraikan 3 sumbangan tamadun Mesir.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME

Bekerjasama, semangat patriotik, semangat inkuari.

ABM

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4 

REFLEKSI

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menerangkan tentang tamadun Mesir. Pelajar juga dapat mengaitkan corak kehidupan masyarakat neolitik yang tinggal menetap memberi kesan kepada pertumbuhan tamadun awal manusia. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

31.01.2012

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal 

SUB-TAJUK 

kelenturan 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 

TARIKH 

31.01.2012

HARI 

Selasa

KELAS 

4K8 

MASA 

1130-1240

SUBJEK 

Sejarah 

TAJUK 

Proses pembentutukan Tamadun

SUB-TAJUK 

Tamadun Indus

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan lokasi tamadun Indus berdasarkan peta.
  2. Menyatakan 4 ciri-ciri tamadun Indus.
  3. Menyenaraikan 3 sumbangan tamadun Indus.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME 

Bekerjasama, semangat patriotik, semangat inkuari.

ABM  

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4 

REFLEKSI 

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menerangkan tentang tamadun Indus. Pelajar juga dapat mengaitkan corak kehidupan masyarakat neolitik yang tinggal menetap memberi kesan kepada pertumbuhan tamadun awal manusia. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

1.02.2012

HARI 

Rabu

KELAS 

5K8

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal 

SUB-TAJUK 

kelenturan 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 

TARIKH 

1.02.2012

HARI 

Rabu

KELAS 

4K8

MASA 

1055-1205

SUBJEK 

Sejarah

TAJUK 

Proses pembentukan tamadun

SUB-TAJUK 

Tamadun Hwang Ho

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan lokasi tamadun Hwang Ho berdasarkan peta.
  2. Menyatakan 4 ciri-ciri tamadun Hwang Ho.
  3. Menyenaraikan 3 sumbangan tamadun Hwang Ho.

AKTIVITI 

  1. Penerangan guru.
  2. Perbincangan kumpulan.
  3. Soal jawab

UNSUR PATRIOTISME

Bersatu dalam organisasi

ABM  

buku rujukan sejarah SPM, Buku Teks sejarah tingkatan 4

REFLEKSI 

Didapati kira-kira 70% pelajar dapat menerangkan tentang tamadun Hwang Ho. Pelajar juga dapat mengaitkan corak kehidupan masyarakat neolitik yang tinggal menetap memberi kesan kepada pertumbuhan tamadun awal manusia. Latihan pengukuhan dalam bentuk soalan struktur diberikan sebagai pengukuhan.


 


 

TARIKH 

2.2.2012

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal 

SUB-TAJUK 

kelenturan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul.


 


 

TARIKH 

3.2.2012

HARI 

Jumaat 

KELAS 

5S5 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal 

SUB-TAJUK 

kelenturan 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 

No comments:

Post a Comment