Wednesday, September 14, 2011

RPH Minggu 33

RPH Minggu 33


RPH Minggu 33 : 15-19 Ogos 2011 (Bulan Puasa: Petang)

TARIKH
15.8.2011
HARI
Isnin
KELAS
4K4
MASA
1245-0145
SUBJEK
PK
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
1. Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


TARIKH
15.8.2011
HARI
Isnin
KELAS
6RS
MASA
0300-0350
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Sistem kerajaan persekutuan
SUB-TAJUK
Struktur jentera pentadbiran kerajaan persekutuan: Kabinet
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan 3 ciri-ciri kabinet dengan tepat
2. Menyatakan 5 fungsi cabinet dengan tepat.

AKTIVITI
1. Pelajar membentuk kumpulan perbincangan.
2. Wakil kumpulan membentangkan hasil perbincangan.
3. Pelajar bersoal jawab dengan kumpulan pembentang.
4. Guru merumuskan isi pelajaran dan member penerangan.
ABM
buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.



TARIKH
15.08.2011
HARI
Isnin
KELAS
6AS
MASA
0350-0440
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian D: Graf garis komponen
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan graf garis komponen
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
Melakarkan graf garis dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI
Pelajar membentuk 3 kumpulan.
Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
Pelajar melakarkan graf garis komponen.
Guru memantau hasil kerja pelajar.
Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep
REFLEKSI
Didapati semua pelajar sudh mahir mentafsir dan melakarkan graf garis komponen yang sesuai dengan ciri-ciri yang dikehendaki. Latihan ini akan diteruskan pada minggu yang akan datang untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan pelajar.



TARIKH
16.8.2011
HARI
Selasa
KELAS
5K5
MASA
1245-0145
SUBJEK
PK
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.



TARIKH
16.8.2011
HARI
Selasa
KELAS
4S3
MASA
0145-0245
SUBJEK
PK
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.



TARIKH
16.8.2011
HARI
Selasa
KELAS
6AS
MASA
0325-0350
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian E: Tafsiran carta pai bandingan
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan bahagian E tafsiran carta pai bandingan
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. 1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
2. 2. Menganalisa pola perubahan pembolehubah yang dikemukakan.
3.
AKTIVITI
1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang tentang pola aliran anak panah yang diberikan.
3. Guru memantau hasil kerja pelajar.
4. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep
REFLEKSI
Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.



TARIKH
17.8.2011
HARI
Rabu
KELAS
4K8
MASA
1245-0145
SUBJEK
PJk
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.



TARIKH
17.8.2011
HARI
Rabu
KELAS
6RS
MASA
0245-0325
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Sistem Pentadbiran Malaysia
SUB-TAJUK
Kementerian
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menyenaraikan 20 kementerian daripada 25 yang sedia ada dengan tepat.
2. Menerangkan struktur kementerian dengan tepat.
3. Menerengkan 3 fungsi penubuhan kementerian dengan tepat.
4. Menyenaraikan 3 fungsi kementerian dengan tepat.
5. Menyatakan 2 jabatan dibawah kementerian yang dibincangankan.
AKTIVITI
1. Guru menerangkan sepintas lalu tentang struktur pentadbiran kerajaan persekutuan berpandukan carta.
2. Guru menerangkan tentang kementerian dari segi struktur, objektif dan fungsi secara umum.
3. Pelajar dibahagikan kepada 3 kumpulan perbincangan.
4. Guru memantau perbincangan pelajar.
5. Wakil pelajar diminta membentangkan hasil perbincangan mereka di hadapan kelas.
6. Guru meminta ahli kumpulan lain bertanyakan soalan .
7. Guru merumuskan isi pelajaran yang disampaikan oleh pelajar serta menyimpulkan isi pelajaran.
ABM
Buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.



TARIKH
18.8.2011
HARI
khamis
KELAS
6AS
MASA
1245-0145
SUBJEK
pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian D: Carta pai bandingan
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan carta pai bandingan
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
Melukis carta pai bertingkat dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI
Pelajar membentuk 3 kumpulan.
Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
Pelajar melakarkan carta pai bertingkat.
Guru memantau hasil kerja pelajar.
Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep
REFLEKSI
Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.



TARIKH
18.8.2011
HARI
Khamis
KELAS
6RS
MASA
0245-3000
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Latihan esei laras sastera
SUB-TAJUK
Esei Laras sains
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mengemukakan 4 idea utama tentang isu yang dibincangkan.
Menghasilkan karangan laras sastera dengan hujah yang dikehendaki.

AKTIVITI
Kuliah, soal jawab, latihan
ABM
buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat memahami ciri-ciri esei laras sastera yang dikehendaki dengan tepat serta menghasilkan esei laras sastera yang dikehendaki.



TARIKH
19.8.2011
HARI
Jumaat
KELAS
4K1
MASA
1245-0145
SUBJEK
PJK
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.



TARIKH
19.08.2011
HARI
Jumaat
KELAS
5K3
MASA
0145-0245
SUBJEK
PJk
TAJUK
Kesihatan Diri dan Keluarga
SUB-TAJUK
Kesengganan, istirihat dan tidur.
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
AKTIVITI
1. Perbincangan kumpulan
2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
3. Soal jawab.
4. Penerangan/ ulasan guru
ABM
buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

No comments:

Post a Comment