Wednesday, September 14, 2011

RPH Minggu 37

RPH Minggu 37 : 12-16 September 2011

TARIKH
12.9.2011
HARI
Isnin
KELAS
4K4
MASA
0705-0815
SUBJEK
PJK
TAJUK
Sukan Permainan
SUB-TAJUK
Permainan Bola Tampar (Sambungan minggu lepas)
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Kognitif
Mengetahuai teknik bermain bola tampar.
Efektif
Mengetahui peraturan permainan bola tampar.
Psikomotor
Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI
Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
Melakukan kelenturan spesifik.
Belajar kemahiran asas dalam permainan bola tampar.
Bermain secara berpasukan berpasukan
ABM
Bola tampar, skitel, wisel
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan bola tampar. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.




TARIKH
12.9.2011
HARI
Isnin
KELAS
6RS
MASA
1020-1130
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Sistem kerajaan persekutuan
SUB-TAJUK
Perbadanan Awam
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Menyenaraikan 5 contoh badan berkanun dan tidak berkanun.
2. Membezakan badan berkanun dan tidak berkanun.

AKTIVITI
1. Pelajar membentuk kumpulan perbincangan.
2. Wakil kumpulan membentangkan hasil perbincangan.
3. Pelajar bersoal jawab dengan kumpulan pembentang.
4. Guru merumuskan isi pelajaran dan memberi penerangan.
ABM
buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.





TARIKH
12.9.2011
HARI
Isnin
KELAS
6AS
MASA
1130-1240
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian D: Graf bar kompaun
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan graf bar kompaun
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
Melakarkan graf dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI
Pelajar membentuk 3 kumpulan.
Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
Pelajar melakarkan graf garis.
Guru memantau hasil kerja pelajar.
Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep, latihan tahun-tahun lepas
REFLEKSI
Didapati semua pelajar sudh mahir mentafsir dan melakarkan graf yang sesuai dengan ciri-ciri yang dikehendaki. Latihan ini akan diteruskan pada minggu yang akan datang untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan pelajar.



TARIKH
13.9.2011
HARI
Selasa
KELAS
5K5
MASA
0705-0815
SUBJEK
PJK
TAJUK
Sukan Permainan
SUB-TAJUK
Permainan bola tampar (sambungan minggu lepas)
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Kognitif
Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam.
2. Efektif
· Mengetahui peraturan permainan bola tampar
3. Psikomotor
· Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI
1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
2. Melakukan kelenturan spesifik.
3. Belajar kemahiran asas
4. Bermain berpasukan
ABM
Bola tampar, skitel, wisel
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan ini. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.




TARIKH
13.9.2011
HARI
Selasa
KELAS
4S3
MASA
0815-0925
SUBJEK
PJK
TAJUK
Permainan
SUB-TAJUK
Permainan bola tampar (sambungan minggu lepas)
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Kognitif
Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam
2. Efektif
· Mengetahui peraturan permainan bola tampar
3. Psikomotor
· Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI
1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
2. Melakukan kelenturan spesifik.
3. Belajar kemahiran asas
Bermain berpasukan
ABM
Bola tampar, skitel, wisel
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan ini. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.




TARIKH
13.9.2011
HARI
Selasa
KELAS
6AS
MASA
1055-1130
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian E: Tafsiran carta pai bandingan
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan bahagian E
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. 1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
2. 2. Menganalisa pola perubahan pembolehubah yang dikemukakan.
3.
AKTIVITI
1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang tentang pola perubahan yang diberikan.
3. Guru memantau hasil kerja pelajar.
4. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep
REFLEKSI
Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.






TARIKH
14.9.2011
HARI
Rabu
KELAS
4K8
MASA
0705-0815
SUBJEK
PJK
TAJUK
Sukan Permainan
SUB-TAJUK
Permainan bola tampar (sambungan minggu lepas)
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1. Kognitif
Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam
2. Efektif
· Mengetahui peraturan permainan hoki
3. Psikomotor
· Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI
1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
2. Melakukan kelenturan spesifik.
3. Belajar kemahiran asas
4. Bermain berpasukan
ABM
Bola tampar, skitel, wisel
REFLEKSI
Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan hoki. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.



TARIKH
13.9.2011
HARI
Rabu
KELAS
6RS
MASA
0945-1055
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Sistem Pentadbiran Malaysia
SUB-TAJUK
Kerajaan Negeri
HASIL P & P
Pelajar dapat:
1.menerangkan struktur pentadbiran kerajaan negeri.
2. menyenaraikan komponen struktur pentadbiran kerajaan negeri.

AKTIVITI
Kuliah, perbincangan, soal jawab
ABM
buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.



TARIKH
14.9.2011
HARI
khamis
KELAS
6AS
MASA
0705-0815
SUBJEK
pengajian Am Kertas 2
TAJUK
Bahagian D: Carta pai bandingan (Ulangkaji untuk persediaan peperiksaan Percubaan)
SUB-TAJUK
Latihan pengukuhan carta pai bandingan
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
Melukis carta pai bertingkat dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI
Pelajar membentuk 3 kumpulan.
Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
Pelajar melakarkan carta pai bertingkat.
Guru memantau hasil kerja pelajar.
Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.
ABM
Buku rujukan, latihan footstep
REFLEKSI
Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.




TARIKH
14.9.2011
HARI
Khamis
KELAS
6RS
MASA
0945-1020
SUBJEK
Pengajian Am Kertas 1
TAJUK
Latihan esei laras esei
SUB-TAJUK
Esei Laras sains
HASIL P & P
Pelajar dapat:
Mengemukakan 4 idea utama tentang isu yang dibincangkan.
Menghasilkan karangan laras sains dengan hujah yang dikehendaki.

AKTIVITI
Kuliah, soal jawab, latihan
ABM
buku rujukan, nota power point
REFLEKSI
Didapati pelajar dapat memahami ciri-ciri esei laras sains yang dikehendaki dengan tepat serta menghasilkan esei laras sains yang dikehendaki.



TARIKH
16.9.2011
HARI
Jumaat
KELAS
4K1
MASA
0705-0815
SUBJEK
PJK
TAJUK
CUTI UMUM HARI MALAYSIA
SUB-TAJUK
HASIL P & P

AKTIVITI
ABM
REFLEKSI



TARIKH
16.9.2011
HARI
Jumaat
KELAS
5K3
MASA
0815-0925
SUBJEK
PJK
TAJUK
CUTI UMUM HARI MALAYSIA
SUB-TAJUK
HASIL P & P

AKTIVITI
ABM
REFLEKSI

1 comment:

  1. Sila semak dan betulkan rph berikut kerana didapati sub-tajuk/ABM bercanggah dengan refleksi:
    (i) 06.09.2011 - 4S3
    (ii)07.09.2011 - 4K8
    (iii)09.09.2011 - 4K1 & 5K3
    (iv) 14.09.2011 - 4K8

    Cikgu juga perlu betulkan tarikh untuk rph 4K1, hari Jumaat, minggu 37.

    Terima kasih.

    htchong

    ReplyDelete