RPH Minggu 32 : 8-12 Ogos 2011 (Bulan Puasa) |
TARIKH | 8.8.2011 | |
HARI | Isnin | |
KELAS | 4K4 | |
MASA | 0705-0805 (masa bulan puasa) | |
SUBJEK | PK | |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga | |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. | |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
| |
AKTIVITI |
| |
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. | |
REFLEKSI |
| |
TARIKH | 8.8.2011 |
HARI | Isnin |
KELAS | 6RS |
MASA | 0955-1055 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | Pengajian Am Kertas 1 |
TAJUK | Sistem kerajaan persekutuan |
SUB-TAJUK | Struktur jentera pentadbiran kerajaan persekutuan: Kabinet |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
ABM | buku rujukan, nota power point |
REFLEKSI | Didapati pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan. |
TARIKH | 8.08.2011 |
HARI | Isnin |
KELAS | 6AS |
MASA | 1055-1155 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | Pengajian Am Kertas 2 |
TAJUK | Bahagian D: Graf garis |
SUB-TAJUK | Latihan pengukuhan graf garis |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
ABM | Buku rujukan, latihan footstep |
REFLEKSI | Didapati semua pelajar sudh mahir mentafsir dan melakarkan graf garis yang sesuai dengan cirri-ciri yang dikehendaki. Latihan ini akan diteruskan pada minggu yang akan datang untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan pelajar. |
TARIKH | 9.8.2011 |
HARI | Selasa |
KELAS | 5K5 |
MASA | 0705-0805 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | PK |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur. 2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur. 3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
AKTIVITI | 1. Perbincangan kumpulan 2. Pembentangan oleh ketua kumpulan. 3. Soal jawab. 4. Penerangan/ ulasan guru |
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. |
REFLEKSI | Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
TARIKH | 9.8.2011 |
HARI | Selasa |
KELAS | 4S3 |
MASA | 0805-0905 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | PK |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur. 2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur. 3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
AKTIVITI | 1. Perbincangan kumpulan
|
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. |
REFLEKSI | Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
TARIKH | 9.8.2011 |
HARI | Selasa |
KELAS | 6AS |
MASA | 1025-1055 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | Pengajian Am Kertas 2 |
TAJUK | Bahagian E: Tafsiran jadual |
SUB-TAJUK | Latihan pengukuhan bahagian E tafsiran jadual |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
ABM | Buku rujukan, latihan footstep |
REFLEKSI | Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. |
TARIKH | 10.8.2011 |
HARI | Rabu |
KELAS | 4K8 |
MASA | 0705-0805 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | PJk |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur. 2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur. 3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
AKTIVITI | 1. Perbincangan kumpulan
|
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. |
REFLEKSI | Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
TARIKH | 10.8.2011 |
HARI | Rabu |
KELAS | 6RS |
MASA | 0925-1025 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | Pengajian Am Kertas 1 |
TAJUK | Sistem Pentadbiran Malaysia |
SUB-TAJUK | Suruhanjaya |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1.menyatakan 2 jenis suruhanjaya. 2. menerangkan 3 fungsi suruhanjaya. |
AKTIVITI | Kuliah, perbincangan, soal jawab |
ABM | buku rujukan, nota power point |
REFLEKSI | Didapati pelajar dapat memahami fungsi fungsi 3 badan tersebut. |
TARIKH | 11.8.2011 |
HARI | khamis |
KELAS | 6AS |
MASA | 0705-0805 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | pengajian Am Kertas 2 |
TAJUK | Bahagian D: Carta pai bandingan |
SUB-TAJUK | Latihan pengukuhan carta pai bandingan |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
ABM | Buku rujukan, latihan footstep |
REFLEKSI | Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. |
TARIKH | 11.8.2011 |
HARI | Khamis |
KELAS | 6RS |
MASA | 0925-0955 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | Pengajian Am Kertas 1 |
TAJUK | Latihan esei laras sastera |
SUB-TAJUK | Esei Laras sains |
HASIL P & P | Pelajar dapat:
|
AKTIVITI | Kuliah, soal jawab, latihan |
ABM | buku rujukan, nota power point |
REFLEKSI | Didapati pelajar dapat memahami ciri-ciri esei laras sastera yang dikehendaki dengan tepat serta menghasilkan esei laras sastera yang dikehendaki. |
TARIKH | 12.8.2011 |
HARI | Jumaat |
KELAS | 4K1 |
MASA | 0705-0805 (masa bulan puasa) |
SUBJEK | PJK |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur. 2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur. 3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
AKTIVITI | 1. Perbincangan kumpulan 2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
|
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. |
REFLEKSI | Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
TARIKH | 5.08.2011 |
HARI | Jumaat |
KELAS | 5K3 |
MASA | 0805-0905 |
SUBJEK | PJk |
TAJUK | Kesihatan Diri dan Keluarga |
SUB-TAJUK | Kesengganan, istirihat dan tidur. |
HASIL P & P | Pelajar dapat: 1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur. 2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur. 3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
AKTIVITI |
|
ABM | buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah. |
REFLEKSI | Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur. |
Pai, terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 32 dengan kemas, lengkap dan menarik. Kekalkan usaha murni ini.
ReplyDelete"Your intention to develop resiliency methods that work for you is what determines your success or failure."