Wednesday, August 10, 2011

RPH Minggu 32

RPH Minggu 32 : 8-12 Ogos 2011 (Bulan Puasa)


 

TARIKH

8.8.2011

HARI

Isnin

KELAS

4K4

MASA

0705-0805 (masa bulan puasa)

SUBJEK

PK

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.
  2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.
  3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

  1. Perbincangan kumpulan
  2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
  3. Soal jawab.
  4. Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

  1. Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.
 


 


 

TARIKH

8.8.2011

HARI

Isnin

KELAS

6RS

MASA

0955-1055 (masa bulan puasa)

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

Sistem kerajaan persekutuan

SUB-TAJUK

Struktur jentera pentadbiran kerajaan persekutuan: Kabinet

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan 3 ciri-ciri cabinet dengan tepat
  2. Menyatakan 5 fungsi cabinet dengan tepat.

AKTIVITI

  1. Pelajar membentuk kumpulan perbincangan.
  2. Wakil kumpulan membentangkan hasil perbincangan.
  3. Pelajar bersoal jawab dengan kumpulan pembentang.
  4. Guru merumuskan isi pelajaran dan member penerangan.

ABM

buku rujukan, nota power point

REFLEKSI

Didapati pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH

8.08.2011

HARI

Isnin

KELAS

6AS

MASA

1055-1155 (masa bulan puasa)

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian D: Graf garis

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan graf garis

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan graf garis dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan graf garis.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep

REFLEKSI

Didapati semua pelajar sudh mahir mentafsir dan melakarkan graf garis yang sesuai dengan cirri-ciri yang dikehendaki. Latihan ini akan diteruskan pada minggu yang akan datang untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan pelajar.


 


 


 

TARIKH

9.8.2011

HARI

Selasa

KELAS

5K5

MASA

0705-0805 (masa bulan puasa)

SUBJEK

PK

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.

2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.

3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

1. Perbincangan kumpulan

2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.

3. Soal jawab.

4. Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


 


 


 

TARIKH

9.8.2011

HARI

Selasa

KELAS

4S3

MASA

0805-0905 (masa bulan puasa)

SUBJEK

PK

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.

2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.

3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

1. Perbincangan kumpulan

  1. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
  2. Soal jawab.
  3. Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


 


 


 

TARIKH

9.8.2011

HARI

Selasa

KELAS

6AS

MASA

1025-1055 (masa bulan puasa)

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian E: Tafsiran jadual

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan bahagian E tafsiran jadual

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. 1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. 2. Menganalisa pola perubahan pembolehubah yang dikemukakan.

AKTIVITI

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  1. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang tentang pola aliran anak panah yang diberikan.
  2. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  3. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH

10.8.2011

HARI

Rabu

KELAS

4K8

MASA

0705-0805 (masa bulan puasa)

SUBJEK

PJk

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.

2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.

3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

1. Perbincangan kumpulan

  1. Pembentangan oleh ketua kumpulan.
  2. Soal jawab.
  3. Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


 


 


 

TARIKH

10.8.2011

HARI

Rabu

KELAS

6RS

MASA

0925-1025 (masa bulan puasa)

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

Sistem Pentadbiran Malaysia

SUB-TAJUK

Suruhanjaya

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1.menyatakan 2 jenis suruhanjaya.

2. menerangkan 3 fungsi suruhanjaya.

AKTIVITI

Kuliah, perbincangan, soal jawab

ABM

buku rujukan, nota power point

REFLEKSI

Didapati pelajar dapat memahami fungsi fungsi 3 badan tersebut.


 


 


 

TARIKH

11.8.2011

HARI

khamis

KELAS

6AS

MASA

0705-0805 (masa bulan puasa)

SUBJEK

pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian D: Carta pai bandingan

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan carta pai bandingan

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  • Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  • Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  • Melukis carta pai bertingkat dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI

  • Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  • Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  • Pelajar melakarkan carta pai bertingkat.
  • Guru memantau hasil kerja pelajar.
  • Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH

11.8.2011

HARI

Khamis

KELAS

6RS

MASA

0925-0955 (masa bulan puasa)

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

Latihan esei laras sastera

SUB-TAJUK

Esei Laras sains

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Mengemukakan 4 idea utama tentang isu yang dibincangkan.
  2. Menghasilkan karangan laras sastera dengan hujah yang dikehendaki.

AKTIVITI

Kuliah, soal jawab, latihan

ABM

buku rujukan, nota power point

REFLEKSI

Didapati pelajar dapat memahami ciri-ciri esei laras sastera yang dikehendaki dengan tepat serta menghasilkan esei laras sastera yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH

12.8.2011

HARI

Jumaat

KELAS

4K1

MASA

0705-0805 (masa bulan puasa)

SUBJEK

PJK

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.

2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.

3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

1. Perbincangan kumpulan

2. Pembentangan oleh ketua kumpulan.

  1. Soal jawab.
  2. Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


 


 


 

TARIKH

5.08.2011

HARI

Jumaat

KELAS

5K3

MASA

0805-0905

SUBJEK

PJk

TAJUK

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK

Kesengganan, istirihat dan tidur.

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Menerangkan maksud kesengganan, istirihat dan tidur.

2. Menyenaraikan 5 faedah kesengganan, istirihat dan tidur.

3. Menyatakan 5 kesan kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.

AKTIVITI

  • Perbincangan kumpulan
  • Pembentangan oleh ketua kumpulan.
  • Soal jawab.
  • Penerangan/ ulasan guru

ABM

buku teks, petikan dari surat khabar dan majalah, gambar dari majalah.

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar mengetahui kepentingan kesengganan, istirihat dan tidur. Pelajar juga memahami kesan akibat daripada kekurangan kesengganan, istirihat dan tidur.


 

1 comment:

  1. Pai, terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 32 dengan kemas, lengkap dan menarik. Kekalkan usaha murni ini.

    "Your intention to develop resiliency methods that work for you is what determines your success or failure."

    ReplyDelete