Wednesday, October 26, 2011

RPH Minggu 41


 


 

TARIKH

10.10.2011

HARI

Isnin

KELAS

4K4

MASA

0705-0815

SUBJEK

PJK

TAJUK

Sukan Permainan

SUB-TAJUK

Permainan Bola baling

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Kognitif
  • Mengetahuai teknik bermain bola baling.
  1. Efektif
  • Mengetahui peraturan permainan bola baling.
  1. Psikomotor
  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI

  1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
  2. Melakukan kelenturan spesifik.
  3. Belajar kemahiran asas dalam permainan bola baling.
  4. Bermain secara berpasukan berpasukan

ABM

Bola baling, skitel, wisel

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan bola baling. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH

10.10.2011

HARI

Isnin

KELAS

6RS

MASA

1020-1130

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

PEPERIKSAAN SEMESTER 2

SUB-TAJUK

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH

10.10.2011

HARI

Isnin

KELAS

6AS

MASA

1130-1240

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian D: Graf Garis

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan graf garis

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan graf dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan graf garis.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep, latihan tahun-tahun lepas

REFLEKSI

Didapati semua pelajar sudh mahir mentafsir dan melakarkan graf yang sesuai dengan ciri-ciri yang dikehendaki. Latihan ini akan diteruskan pada minggu yang akan datang untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan pelajar.


 


 


 

TARIKH

11.10.2011

HARI

Selasa

KELAS

5K5

MASA

0705-0815

SUBJEK

PJK

TAJUK

Permainan

SUB-TAJUK

Permainan bola tampar

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Kognitif

  • Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam
  1. Efektif
  • Mengetahui peraturan permainan bola tampar
  1. Psikomotor
  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI

1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.

2. Melakukan kelenturan spesifik.

3. Belajar kemahiran asas

  1. Bermain berpasukan

ABM

Bola tampar, skitel, wisel

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan ini. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH

11.10.2011

HARI

Selasa

KELAS

4S3

MASA

0815-0925

SUBJEK

PJK

TAJUK

Permainan

SUB-TAJUK

Permainan bola tampar (sambungan minggu lepas)

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Kognitif

  • Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam

2. Efektif

  • Mengetahui peraturan permainan bola tampar

3.Psikomotor

  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI

1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.

2. Melakukan kelenturan spesifik.

3. Belajar kemahiran asas

4.Bermain berpasukan

ABM

Bola tampar, skitel, wisel

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan ini. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH

11.10.2011

HARI

Selasa

KELAS

6AS

MASA

1055-1130

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian E: Tafsiran carta pai bandingan

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan bahagian E

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. 1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. 2. Menganalisa pola perubahan pembolehubah yang dikemukakan.

AKTIVITI

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  1. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang tentang pola perubahan yang diberikan.
  2. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  3. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH

12.10.2011

HARI

Rabu

KELAS

4K8

MASA

0705-0815

SUBJEK

PJK

TAJUK

Peperiksaan Semester 2

SUB-TAJUK

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH

12.10.2011

HARI

Rabu

KELAS

6RS

MASA

0945-1055

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

PEPERIKSAAN SEMESTER 2

SUB-TAJUK

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH

13.10.2011

HARI

khamis

KELAS

6AS

MASA

0705-0815

SUBJEK

pengajian Am Kertas 2

TAJUK

Bahagian D: Carta pai bandingan (Ulangkaji untuk persediaan peperiksaan Percubaan)

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan carta pai bandingan

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  • Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  • Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  • Melukis carta pai bertingkat dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI

  • Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  • Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  • Pelajar melakarkan carta pai bertingkat.
  • Guru memantau hasil kerja pelajar.
  • Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM

Buku rujukan, latihan footstep

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH

13.10.2011

HARI

Khamis

KELAS

6RS

MASA

0945-1020

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK

PEPERIKSAAN SEMESTER 2

SUB-TAJUK

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH

14.10.2011

HARI

Jumaat

KELAS

4K1

MASA

0705-0815

SUBJEK

PJK

TAJUK

PEPERIKSAAN SEMESTER 2

SUB-TAJUK

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH

14.10.2011

HARI

Jumaat

KELAS

5K3

MASA

0815-0925

SUBJEK

PJK

TAJUK

Permainan

SUB-TAJUK

Permainan bola tampar

HASIL P & P

Pelajar dapat:

1. Kognitif

  • Mengetahuai teknik dan cara menyambut bola, mengumpan dan merejam

2.Efektif

  • Mengetahui peraturan permainan bola tampar

3.Psikomotor

  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI

1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.

2. Melakukan kelenturan spesifik.

3. Belajar kemahiran asas

4.Bermain berpasukan

ABM

Bola tampar, skitel, wisel

REFLEKSI

Didapati ramai pelajar sangat berminat dan mempunyai sedikit asas permainan ini. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 

No comments:

Post a Comment