Thursday, July 29, 2010

RPH Minggu 30

RPH MINGGU 30 : 26-30 Julai 2010


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

26.07.2010


 

Isnin


 

6RK1


 

0705-0815

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P

Sejarah 1: Tamadun Dunia


 

Tema 2: Pemerintahan dan Pentadbiran


 

Negara bangsa England, Sepanyol dan Peranchis.


 

Pelajar dapat:

  1. menjelaskan pembentukan negara bangsa di England, Sepanyol dan Peranchis

AKTIVITI

pembentangan kumpulan tutorial (Kumpulan 3 & 5)

ABM

LAPTOP, Nota Power point, peta minda, teks buku rujukan

REFLEKSI

Kira-kira 85% plajar dapat menerangkan isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

26.07.2010


 

Isnin


 

6RS


 

1055-1130

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P


 

Pengajian AM: Kertas 2


 

Graf garis


 

Graf garis komponen


 

Pelajar dapat:

  1. Menghasilkan graf garis komponen yang betul dengan ciri-ciri yang dikehandaki.

AKTIVITI

Penerangan ,Perbincangan , Soal jawab

ABM

Buku rujukan, skema pemarkahan, petikan latihan

REFLEKSI

Pelajar dapat menghasilkan graf garis komponen yang tepat dan betul.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

26.07.2010


 

Isnin


 

6AK3


 

1130-1240

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P


 

Sejarah: Tamadun Islam


 

Tema 4: Ekonomi Islam


 

Mata wang Islam


 

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan sejarah penggunaan mata Islam
  2. Menyatakan fungsi mata wang Islam

AKTIVITI

Kualiah, perbincangan kumpulan, soal jawab

ABM

Note book, LCD, buku rujukan, nota power point

REFLEKSI

Didapati kira-kira 80% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

27.07.2010


 

Selasa


 

6RS


 

0815-0925

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P


 

Pengajian AM: Kertas 1


 

Struktur Pentadbiran kerajaan negeri


 


 


 

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan komponen struktur pentadbiran kerajaan negeri.
  2. Membanding bezakan struktur kerajaan negeri di Sabah dan Sarawak dengan semenanjung Malaysia

AKTIVITI

Penerangan, Soal-jawab, Perbincangan

REFLEKSI

Kira-kira lebih 80% pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

27.07.2010


 

Selasa


 

4K8


 

1205-1240

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 

PBM


 

Tatabahasa


 

Kata Nama Khas


 

Pelajar dapat:

  1. Mengeja 10 kata nama khas dengan betul.
  2. Membuat 5 ayat daripada kata nama khas dengan betul.

AKTIVITI

Mengeja, latihan, penerangan

ABM

Petikan dari surat khabar

REFLEKSI

Kira-kira 80% pelajar dapat mengeja kata nama khas yang diberi dengan betul.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

28.07.2010


 

Rabu


 

6RK1


 

0705-0815

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P


 


 

Sejarah : Tamadun Dunia


 

Tema 2: Pemerintahan dan Pentadbiran


 

Negara kota Sepanyol, Peranchis dan England


 

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan sejarah pembentukan negara bangsa tersebut.
  2. Menyatakan 5 ciri-ciri negara bangsa tersebut.
  3. Menjelaskan 5 faktor pembentukan negara bangsa tersebut.

AKTIVITI

Kuliah, penerangan, perbincangan kumpulan, soal jawab

REFLEKSI

Hampir 80% pelajar dapat menguasai tajuk yang dipelajari setelah berbincang bersama kumpulan yang dibentuk


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

28.07.2010


 

Rabu


 

6RS


 

1130-1240

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 


 

Pengajian AM: Kertas 2


 

Graf garis


 

Graf garis komponen


 

Pelajar dapat:

  1. Menghasilkan graf garis komponen yang betul dengan ciri-ciri yang dikehendaki.

AKTIVITI

Penerangan, latihan

ABM

Buku rujukan, skema pemarkahan, petikan latihan

REFLEKSI

Pelajar dapat menghasilkan graf garis komponen yang tepat dan betul.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

29.07.2010


 

Khamis


 

6RS


 

0740-0815

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P& P

Pengajian AM: Kertas 1


 

Struktur Pentadbiran Kerajaan Negeri


 

Sultan/Yang Dipertua Negeri


 

Pelajar dapat:

  1. Menyenaraikan negeri yang mempunyai sultan dan negeri yang mempunyai YDPN
  2. Menyenaraikan 5 fungsi sultan dan YDPN dalam pentadbiran kerajaan negeri.

AKTIVITI

Perbincangan kumpulan

REFLEKSI

Pelajar dapat membezakan peranan sultan dan YDPN


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

29.07.2010


 

Khamis


 

6RS


 

0815-0925

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 


 

Pengajian AM: Kertas 2


 

Graf Garisan


 

Graf garisan mudah


 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan ciri-ciri graf garis komponen.
  2. Melakarkan graf garis komponen dengan tepat dengan ciri-ciri yang dikehendaki

AKTIVITI

Penerangan, latihan

ABM

Buku rujukan, skema pemarkahan, petikan latihan

REFLEKSI

Pelajar dapat menghasilkan graf garis komponen yang tepat dan betul.


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

29.07.2010


 

Khamis


 

6AK3


 

1055-1205

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

HASIL P & P


 


 

Tema 4: Ekonomi Islam


 

Ekonomi Umat Islam di Nusantara


 

Pelajar dapat:

  1. Menjelaskan ciri-ciri ekonomi umat Islam di nusantara
  2. Menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Islam nusantara
  3. Menjelaskan faktor-faktor nperkembangan ekonomi umat Islam nusantara.

AKTIVITI

Kuliah, perbincangan kumpulan, pembentangan

REFLEKSI

Kira-kira 80% pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

30.07.2010


 

Jumaat


 

6RS


 

0815-0925

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 

Pengajian AM: Kertas 1


 

UJIAN TOPIKAL KERTAS 2


 


 


 

Pelajar dapat:


 

AKTIVITI

Ujian

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH


 

HARI


 

KELAS


 

MASA

30.07.2010


 

Jumaat


 

4K8


 

1040-1140

SUBJEK


 

TAJUK


 

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 

PBM


 

Kefahaman (PUISI)


 


 


 

Pelajar dapat:

  1. menjawab soalan kefahaman dengan tepat
  2. membuat ayat ringkas dengan betul

AKTIVITI

membuat latihan kefahaman

ABM

petikan kefahaman

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan kefahaman dengan membuat ayat mudah yang betul .

No comments:

Post a Comment