Sunday, May 22, 2011

RPH Minggu 19

RPH Minggu 19 : 9-13 MAY 2011


 

TARIKH 

9.05.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0945-1055

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Graf Bar

SUB-TAJUK 

Latihan pengukuhan graf bar kompaun

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan graf bar kompaun dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan graf bar memesong.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat serta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. Untuk mengukuhkan lagi pemahaman pelajar latihan-latihan yang mirip soalan STPM sebenar akan terus diuji.

 


 


 

TARIKH 

9.05.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI

Pendaftaran pelajar 6R bermula    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

10.05.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

4K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

MATEMATIK 1

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI

 


 


 


 

TARIKH 

10.05.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K3 

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Baling

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Kognitif
  • Mengetahuai cara-cara bermain bola baling
  1. Efektif
  • Mengetahui peraturan permainan bola baling
  1. Psikomotor
  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI 

  1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
  2. Melakukan kelenturan spesifik.
  3. Belajar tenik berpasukan, menjaring, menyambut,menangkap bola.
  4. Bermain berpasukan

ABM  

bola, skitel, wisel

REFLEKSI 

Didapati ramai pelajar tidak ada kemahiran asas dalam permainan bola baling. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH 

11.05.2011

HARI 

Rabu

KELAS 

4S3

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

11.05.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6RS 

MASA 

0945-1055

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

Minggu Orientasi

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

11.05.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AS 

MASA 

1130-1240 

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Graf Bar

SUB-TAJUK 

Latihan pengukuhan graf bar memesong

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan graf bar memesong dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. elajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan graf bar memesong.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH 

12.05.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

 

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

Perdagangan kertas 1

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

12.05.2011

HARI

Khamis

KELAS 

5K5 

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGANHAN TAHUN


 

BAHASA MALAYSIA 1

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

12.05.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

6AS 

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian E: Carta aliran

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan carta dengan tepat .
  2. Menyenaraikan 5 isi daripada carta dengan tepat.
  3. Menyatakan 5 sebab untuk menyokong fakta utama dengan tepat.
  4. Menghasilkan karangan prosa beradasarkan carta dengan betul.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar menghasilkan karangan prosa berdasarkan carta.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. 


 


 


 

TARIKH 

13.05.2011

HARI 

Jumaat

KELAS 

6RS 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

SESI SUAI KENAL DENGAN PELAJAR

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

13.05.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

4K8 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

 

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 

Thursday, May 5, 2011

RPH Minggu 18

RPH Minggu 18 : 2-6 MAY 2011


 

TARIKH 

2.05.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0945-1055

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

CUTI

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI

 

ABM

 

REFLEKSI

 
 


 


 

TARIKH 

2.05.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

CUTI

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

3.05.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

4K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

BAHASA MELAYU

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

3.05.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K3 

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Baling

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Kognitif
  • Mengetahuai cara-cara bermain bola baling
  1. Efektif
  • Mengetahui peraturan permainan bola baling
  1. Psikomotor
  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI 

  1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
  2. Melakukan kelenturan spesifik.
  3. Belajar tenik berpasukan, menjaring, menyambut,menangkap bola.
  4. Bermain berpasukan

ABM  

bola, skitel, wisel

REFLEKSI 

Didapati ramai pelajar tidak ada kemahiran asas dalam permainan bola baling. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH 

4.05.2011

HARI 

Rabu

KELAS 

4S3

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR


 

BAHASA INGGERIS

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

4.05.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6RS 

MASA 

0945-1055

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

4.05.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AS 

MASA 

1130-1240 

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Graf Bar

SUB-TAJUK

Latihan pengukuhan graf bar memesong

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan graf bar memesong dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan graf bar memesong.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH 

5.05.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

 

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR

PSK

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

5.05.2011

HARI 

Khamis

KELAS 

5K5 

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PJ

TAJUK 

Permainan

SUB-TAJUK 

Bola Tampar

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Kognitif
  • Mengetahuai cara-cara bermain bola tampar
  1. Efektif
  • Mengetahui peraturan permainan bola tampar
  1. Psikomotor
  • Bermain berpasukan dengan cara yang betul

AKTIVITI 

  1. Memanaskan badan dengan joging selama 10 minit.
  2. Melakukan kelenturan spesifik.
  3. Belajar tenik servise, menyambut dan merejam.
  4. Bermain berpasukan

ABM  

bola, skitel, wisel

REFLEKSI 

Didapati ramai pelajar tidak ada kemahiran asas dalam permainan bola tampar. Asas-asas permainan ini akan diperkukuhkan lagi pada minggu seterusnya.


 


 


 

TARIKH 

5.05.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

6AS 

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian E: Carta aliran

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan carta dengan tepat .
  2. Menyenaraikan 5 isi daripada carta dengan tepat.
  3. Menyatakan 5 sebab untuk menyokong fakta utama dengan tepat.
  4. Menghasilkan karangan prosa beradasarkan carta dengan betul.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar menghasilkan karangan prosa berdasarkan carta.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. 


 


 


 

TARIKH 

6.05.2011

HARI 

Jumaat

KELAS 

6RS 

MASA 

0705-0815

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

6.05.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

4K8 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

 

TAJUK 

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN: GERAK GEMPUR

SAINS

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

 

ABM  

 

REFLEKSI