Thursday, March 10, 2011

RPH Minggu 10

RPH Minggu 10 : 7 – 11 Mac 2011


 

TARIKH 

7.03.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian D: graf gabungan

SUB-TAJUK 

Graf gabungan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mengategorikan angkubah dengan tepat.
  2. Melakarkan graf gabungan dengan tepat.

AKTIVITI

  1. Guru memberikan soalan kepada setiap pelajar.
  2. Pelajar membentuk 3 kumpulan perbincangan.
  3. Pelajar melakar graf bar.
  4. Guru memberi komen tentang jawapan pelajar.
  5. Guru menayangkan jawapan yang sesuai dengan MS power point.

ABM

Soalan latihan, skema jawapan, buku rujukan

REFLEKSI

Didapati semua pelajar dapat menjawab soalan bahagian ini dengan ciri-ciri jawapan yang dikehendaki tepat.

 


 


 

TARIKH 

7.03.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

8.03.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

4K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesenggangan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

8.03.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K3 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesenggangan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

9.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6RS 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH

9.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AK1 

MASA 

0945-1055 

SUBJEK 

sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Manusia dan Masyarakat

SUB-TAJUK 

masyarakat Islam zaman khulafa al-Rasyidin

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentakakan komponen mayarakat Islam pada zaman Khulafa Al-Rasyidin.

AKTIVITI 

  1. Guru meminta pelajar membentuk 6 kumpulan perbincangan.
  2. Guru meminta setiap kumpulan membincangankan tajuk yang diberi dengan membuat rumusan dalam bentuk peta minda.
  3. Ketua kumpulan diminta melaporkan hasil perbincangan dihadapan kelas.
  4. Guru merumuskan hasil perbincangan pelajar.

ABM  

Buku rujukan

REFLEKSI 

Kira-kira 80% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH 

9.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AS 

MASA 

1130-1240 

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Carta pai bandingan

SUB-TAJUK 

Latihan pengukuhan carta pai bandingan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan carta pai bandingan dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan carta pai bandingan.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH 

10.03.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat.
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat.
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri.

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

10.03.2011

HARI 

Khamis

KELAS 

5K5 

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

10.03.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

6AS 

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian E: Carta aliran

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan carta dengan tepat .
  2. Menyenaraikan 5 isi daripada carta dengan tepat.
  3. Menyatakan 5 sebab untuk menyokong fakta utama dengan tepat.
  4. Menghasilkan karangan prosa beradasarkan carta dengan betul.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar menghasilkan karangan prosa berdasarkan carta.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. 


 


 


 

TARIKH 

11.03.2011

HARI 

Jumaat

KELAS 

6RS 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

11.03.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

4K8 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat.
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat.
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri.

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

11.03.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

6AK1

MASA 

1040-1140 

SUBJEK 

Sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Manusia dan Masyarakat

SUB-TAJUK 

Masyarakat Islam pada zaman Bani Ummayyah

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan komponen masyarakat Islam zaman Bani Umayyah

AKTIVITI 

  1. Pelajar berbincang bersama dengan kumpulan tutorial masing-masing.
  2. Pelajar membincangkan tajuk yang diberikan dalam kupulan.
  3. Guru memantau perbincangan pelajar.
  4. Ketua kumpulan melaporkan hasil perbincangan.
  5. Kumpulan lain diminta memberikan respon tentang perbincangan.
  6. Guru merumuskan setiap perbincangan.

ABM  

Sukatan pelajaran, buku rujukan

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.

RPH Minggu 9

RPH Minggu 9 : 28 Feb – 4 Mac 2011


 

TARIKH 

28.02.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian D: Graf garis

SUB-TAJUK 

Graf garis komponen

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mengategorikan angkubah dengan tepat.
  2. Melakarkan graf garisan komponen dengan tepat.

AKTIVITI

  1. Guru memberikan soalan kepada setiap pelajar.
  2. Pelajar membentuk 3 kumpulan perbincangan.
  3. Pelajar melakar graf bar komponen.
  4. Guru memberi komen tentang jawapan pelajar.
  5. Guru menayangkan jawapan yang sesuai dengan MS power point.

ABM

Soalan latihan, skema jawapan, buku rujukan

REFLEKSI

Didapati semua pelajar dapat menjawab soalan bahagian ini dengan ciri-ciri jawapan yang dikehendaki tepat.

 


 


 

TARIKH 

28.02.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

01.03.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

4K4 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesenggangan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

01.03.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K3 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesenggangan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

02.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6RS 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

2.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AK1 

MASA 

0945-1055 

SUBJEK 

sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Manusia dan Masyarakat

SUB-TAJUK 

Nabi Muhammad sebagai Rasul, Nabi dan Negarawan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentakakan ciri-ciri serta contoh tentang kepimpinan Nabi Muhammad sebagai seorang Rasul, Nabi dan negarawan.

AKTIVITI 

  1. Guru meminta pelajar membentuk 6 kumpulan perbincangan.
  2. Guru meminta setiap kumpulan membincangankan tajuk yang diberi dengan membuat rumusan dalam bentuk peta minda.
  3. Ketua kumpulan diminta melaporkan hasil perbincangan dihadapan kelas.
  4. Guru merumuskan hasil perbincangan pelajar.

ABM  

Buku rujukan

REFLEKSI 

Kira-kira 80% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH 

2.03.2011

HARI 

Rabu 

KELAS

6AS 

MASA 

1130-1240 

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Carta pai bandingan

SUB-TAJUK 

Latihan pengukuhan carta pai bandingan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan carta pai bandingan dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan carta pai bandingan.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH 

3.03.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat.
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat.
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri.

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

3.03.2011

HARI 

Khamis

KELAS 

5K5 

MASA 

0815-0925

SUBJEK

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

3.03.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

6AS 

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian E: Carta aliran

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan carta dengan tepat .
  2. Menyenaraikan 5 isi daripada carta dengan tepat.
  3. Menyatakan 5 sebab untuk menyokong fakta utama dengan tepat.
  4. Menghasilkan karangan prosa beradasarkan carta dengan betul.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar menghasilkan karangan prosa berdasarkan carta.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. 


 


 


 

TARIKH 

4.03.2011

HARI 

Jumaat

KELAS 

6RS 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

4.03.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

4K8 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

PK

TAJUK 

Kesihatan Diri dan Keluarga

SUB-TAJUK 

Kesihatan diri

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat.
  2. Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat.
  3. Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri.

AKTIVITI 

Kuliah

ABM  

Buku teks, gambar

REFLEKSI 

pelajar dapat mengetahui betapa pentingnya aktiviti senggang dan rehat.


 


 


 

TARIKH 

4.03.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

6AK1

MASA 

1040-1140 

SUBJEK 

Sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Manusia dan Masyarakat

SUB-TAJUK 

Pembinaan Masyarakat Islam d Makkah

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Menerangkan aktiviti dakwah islamiah di Makkah.
  2. Menerangkan tentangan dan cabaran yang dihadapai oleh Nabi Muhammad semasa menyebarkan Islam di Makkah.

AKTIVITI 

  1. Pelajar berbincang bersama dengan kumpulan tutorial masing-masing.
  2. Pelajar membincangkan tajuk yang diberikan dalam kupulan.
  3. Guru memantau perbincangan pelajar.
  4. Ketua kumpulan melaporkan hasil perbincangan.
  5. Kumpulan lain diminta memberikan respon tentang perbincangan.
  6. Guru merumuskan setiap perbincangan.

ABM  

Sukatan pelajaran, buku rujukan

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami isi pelajaran yang disampaikan.