Monday, January 24, 2011

RPH Minggu 3

RPH Minggu 3 : 17 - 22 Jan 2011


 

TARIKH 

17.01.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian C: Kefahaman

SUB-TAJUK 

Laras Sains

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mengemukakan jawapan dengan tepat seperti yang dikehendaki.
  2. Menganalisis ciri-ciri jawapan mengikut laras yang betul.

AKTIVITI

  1. Guru memberikan soalan kepada setiap pelajar.
  2. Pelajar membentuk 3 kumpulan perbincangan.
  3. Pelajar membentangkan jawapan dihadapan kelas.
  4. Guru memberi komen tentang jawapan pelajar.
  5. Guru menayangkan jawapan yang sesuai dengan MS power point.

ABM

Soalan latihan, skema jawapan, buku rujukan

REFLEKSI

Didapati semua pelajar dapat menjawab soalan bahagian ini dengan ciri-ciri jawapan yang dikehendaki dengan laras yang sesuai.

 


 


 

TARIKH 

17.01.2011

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

18.01.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

4K4 

MASA 

0705-0815

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Kecergasan fizikal

SUB-TAJUK 

kelenturan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul.


 


 


 

TARIKH 

18.01.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K3 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Ketahanan kadiovaskular

SUB-TAJUK 

Kelenturan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 


 

TARIKH 

19.01.2011

HARI 

Rabu 

KELAS

6RS 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

19.01.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AK1 

MASA 

0945-1055 

SUBJEK 

sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Manusia dan Masyarakat

SUB-TAJUK 

Konsep manusia

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Membezakan konsep kejadian manusia menurut pandangan sarjana Barat dan menurut perspektif Islam.
  2. Menerangkan dengan tepat konsep manusia dan masyarakat jahiliyah.

AKTIVITI 

  1. Guru meminta pelajar membentuk 6 kumpulan perbincangan.
  2. Guru meminta setiap kumpulan membincangankan tajuk yang diberi dengan membuat rumusan dalam bentuk peta minda.
  3. Ketua kumpulan diminta melaporkan hasil perbincangan dihadapan kelas.
  4. Guru merumuskan hasil perbincangan pelajar.

ABM  

Buku rujukan

REFLEKSI 

Kira-kira 80% pelajar dapat menguasai isi pelajaran yang disampaikan.


 


 


 

TARIKH 

19.01.2011

HARI 

Rabu 

KELAS 

6AS 

MASA 

1130-1240 

SUBJEK 

pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Carta pai bandingan

SUB-TAJUK 

Latihan pengukuhan carta pai bandingan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan carta pai bandingan dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan carta pai bandingan.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep

REFLEKSI 

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki.


 


 


 

TARIKH 

20.01.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

4K1

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Ketahanan kardiovaskular

SUB-TAJUK 

Kelenturan

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 


 

TARIKH 

20.1.2011

HARI 

Selasa 

KELAS 

5K5 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Ketahanan kadiovaskular 

SUB-TAJUK 

Kelenturan  

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 


 

TARIKH 

20.01.2011

HARI 

Khamis 

KELAS 

6AS 

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2 

TAJUK 

Bahagian D: Graf Bar Kompaun

SUB-TAJUK 

Graf bar kompaun

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mentafsirkan soalan yang diberikan dengan tepat.
  2. Mengkategorikan setiap pembolehubah dengan tepat.
  3. Melakarkan carta pai bandingan dengan ciri-ciri yang tepat.

AKTIVITI 

  1. Pelajar membentuk 3 kumpulan.
  2. Pelajar membincangkan dan membuat analisis tentang soalan yang diberikan.
  3. Pelajar melakarkan carta pai bandingan.
  4. Guru memantau hasil kerja pelajar.
  5. Guru memeriksa jawapan pelajar dan memberikan komen.

ABM  

Buku rujukan, latihan fotostep 

REFLEKSI

Kira-kira 90% pelajar dapat memberikan jawapan yang tepat sereta menepati ciri-ciri yang dikehendaki. 


 


 


 

TARIKH 

21.01.2011

HARI 

Jumaat

KELAS 

6RS 

MASA 

0705-0815 

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1 

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

 

AKTIVITI

PELAJAR BELUM MENDAFTAR 

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 


 


 

TARIKH 

21.01.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

4K8 

MASA 

0815-0925 

SUBJEK 

PJK 

TAJUK 

Ketahanan kadiovaskular 

SUB-TAJUK 

Kelenturan  

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Psikomotor
  • Melakukan 5 jenis kelenturan dengan baik.
  1. Kognitif
  • Memahami betapa pentingnya aspek kelenturan sebelum melakukan aktiviti sukan.
  1. Afektif
  • Bekerjasama melakukan aktiviti kelenturan dengan sempurna dan betul.

AKTIVITI 

  1. Guru mengarahkan pelajar memanaskan badan dengan melakukan latihan fatlek.
  2. Guru membimbing pelajar melakukan 5 jenis kelenturan.

ABM  

wisel, skitel, jam randik 

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami kepentingan kelenturan dan melakukan aktiviti kelenturan dengan betul. 


 


 


 

TARIKH 

21.01.2011

HARI 

Jumaat 

KELAS 

6AK1

MASA 

1040-1140 

SUBJEK 

Sejarah 1: Tamadun Islam 

TAJUK 

Pengenalan Tamadun Islam

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Dapat memahami skop kajian yang dipelajari.
  2. Mengetahui tema-tema yang diberi tumpuan.

AKTIVITI 

Kuliah 

ABM  

Sukatan pelajaran, buku rujukan

REFLEKSI 

Pelajar dapat memahami skop kajian dalam kertas tersebut berdasarkan tema.


 


 


 

TARIKH 

22.01.2011 (Sabtu ganti: Jadual Isnin)

HARI 

Isnin

KELAS 

6AS

MASA 

0815-0925

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 2

TAJUK 

Bahagian C: Kefahaman 

SUB-TAJUK

Laras Sains

HASIL P & P 

Pelajar dapat:

  1. Mengemukakan jawapan dengan tepat seperti yang dikehendaki.
  2. Menganalisis ciri-ciri jawapan mengikut laras yang betul.

AKTIVITI 

  1. Guru memberikan soalan kepada setiap pelajar.
  2. Pelajar membentuk 3 kumpulan perbincangan.
  3. Pelajar membentangkan jawapan dihadapan kelas.
  4. Guru memberi komen tentang jawapan pelajar.
  5. Guru menayangkan jawapan yang sesuai dengan MS power point.

ABM  

Soalan latihan, skema jawapan, buku rujukan

REFLEKSI 

Didapati semua pelajar dapat menjawab soalan bahagian ini dengan ciri-ciri jawapan yang dikehendaki dengan laras yang sesuai.

 


 


 

TARIKH 

22.01.2011 (Sabtu ganti: Jadual hari Isnin)

HARI 

Isnin

KELAS 

6RS

MASA 

1055-1130

SUBJEK 

Pengajian Am Kertas 1

TAJUK 

 

SUB-TAJUK 

 

HASIL P & P

 

AKTIVITI 

PELAJAR BELUM MENDAFTAR    

ABM  

 

REFLEKSI 

 


 

No comments:

Post a Comment